poniedziałek, 11 lutego 2013

Ciasto na pizzę

Na sobotnie, babskie wieczory nie ma nic lepszego niż domowa pizza, w 100% domowa. Ciasto do pizzy często stanowi problem, raz wychodzi za grube innym razem za cienkie. To znów jest zbyt gumiaste. Ostatnio znalazłam przepis doskonały...

lubię kiedy na cieście jest dużo dodatków



Składniki na dużą blaszkę:
  • 25g świerzych drożdży lub łyżka suchych
  • 1 szkl ciepłej wody
  • 0.5 szkl mleka ciepłego szczypta soli 
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • szczypta soli
  • zmielona gałka muszkatołowa
  • oregano
  • bazylia
Wykonanie:


Drożdże rozetrzeć z cukrem, zalać wodą i mlekiem i odstawić na 5-10 minut, aż 'ruszą'.
Mąkę, sól, przyprawy zaczyn drożdżowy i oliwę wymieszać i dobrze wyrobić - prawa ręka jest tu bardzo przydatna. odstawić na 15 minut.
Ciasto wyłożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia ( u mnie duża blacha, taka na cały piekarnik), zamiast wałkować, rozprowadziłam je palcami.

Na ciasto wylałam sos pomidorowy, położyłam pokrojony w kostkę ananas, paprykę, szynkę, plasterki pieczarek, no i starty ser.
Piekłam 30 minut w temperaturze 240st. 


W sam raz na babski wieczór

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz