sobota, 9 lutego 2013

Pączki na serku homogenizowanym

Nawet będąc za granicą trzeba zjeść pączka w Tłusty Czwartek, a ponieważ jestem ambitna postanowiłam je zrobić sama i poczęstować współlokatorki. Jak pomyślałam, tak zrobiłam wyszły niezgrabne, nieokrągłe i nie przypominające w ogóle regularnych pączków tłustoczwartkowych tłuściutkie potworki. Ponieważ w Hiszpanii nie znają serka homogenizowanego, ani sera białego jako takiego ( a przynajmniej mi nie udało się do tej pory znaleźć takowych) musiałam improwizować. Najpierw kupiłam przez omyłkę budyń waniliowy, potem udało mi się odszukać coś na kształt białego serka... Tak więc wymieszałam te dwa składniki, żeby mieć choć namiastkę serka waniliowego homogenizowanego :)



















Składniki na talerz potworków:
  • 300g serka homogenizowanego waniliowego (u mnie 250g serka i 50g budyniu waniliowego dla smaku)
  • 3 jajka
  • 1.5 szkl mąki
  • 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • trochę soli
  • olej do głębokiego smażenia
  • cukier (zmieliłam w blenderze, żeby był drobniejszy) i cynamon - do obtaczania





Wykonanie:



   Serek dokładnie wymieszać z jajkami, dodać pozostałe składniki i wymieszać - ot cała filozofia.
W garnku rozgrzać olej i nakładać łyżką ciasto na rozgrzany olej, ponieważ nie chciałam się bawić w maczanie łyżki w oleju, zamiast okrągłych pączków powstały stworki-potworki, ale miały one swój urok. Jeśli będzie się zamaczać łyżkę co jakiś czas w odstawionym oleju to ciasto nie będzie się kleić i powstaną śliczne, okrągłe pączusie.


Kiedy już będą usmażone wyciągnąć je na talerz przykryty ręcznikiem papierowym, żeby odsączyć je z tłuszczu. Obtoczyć w cukrze kiedy są jeszcze gorące.







¡Buen provecho!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz