piątek, 26 kwietnia 2013

Fondant kajmakowe (Fondant dulce de leche)

Dulce de leche to bardzo popularny składnik deserów w Hiszpanii, kiedy byłam w markecie jakoś "rzucił mi się w oczy" i postanowiłam go kupić. Następnie przejrzałam DURSZLAKA i znalazłam idealny pomysł na jego wykorzystanie. Ten słodki, kaloryczny deser wpasował się idealnie na poprawę nastroju, zepsutego przez deszczową aurę na zewnątrz... 
Fondant kajmakowe




Składniki na 4 duże babeczki:

  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 400g kajmaku
    ja użylam DULCE DE LECHE
  • 2 1/2 łyżki mąki
  • masło do wysmarowania foremek
  • mąka do wysypania foremek 






Wykonanie:


Foremki na muffinki (najlepiej gdyby każda była osobna bo trudno je później wyjąć) natłuścić i wysypać mąką.
Nagrzać piekarnik do temp. 200 st. C.
Jajka i żółtko ubić na puszystą masę, dodać kajmak i dokładnie wymieszać na jednolitą masę. Dodać mąkę i znów dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek.
Masę przelać do foremek. Piec około 12-15 minut. Wierzch musi się zarumienić, natomiast środek nadal musi byc płynny. Trochę sprawia to kłopotów - trzeba wyczuć ten moment.
Po upieczeniu przyłożyć talerzyk do foremki i odwrócić o 180 st. Można oprószyć cukrem pudrem.




miska do wylizania ...

idealny środek 


szybko znika z talerzyka


¡Buen provecho!

3 komentarze: