czwartek, 2 maja 2013

Filet z indyka w złotej panierce

Zapomniany post, który musi koniecznie ujrzeć światło dzienne
Słońce, które znów pojawiło się na niebie po deszczowym i zimnym tygodniu, wiosenne powietrze o temperaturze  20 st. C i leniwa sobota skłoniły mnie by nie marnować za dużo czasu w kuchni. Nie znaczy to jednak, że musiałam zadowolić się śmieciowym żarciem...
Dziś na obiad był indyk z warzywami :)

Filet z indyka w złotej panierce









Składniki na 2 porcje:
  • 2 plastry z piersi z indyka
  • 1 jajko 
  • mała cebula
  • średniej wielkości cukinia
  • mała papryka czerwona (lub żółta jeśli lubisz)
  • bułka tarta
  • żółty ser - starty
  • oliwa z oliwek - do smażenia
  • sól, pieprz
  • papryka w proszku - słodka i ostra
  • zioła
  • curry


Wykonanie:

Pierś myjemy i osuszamy ręcznikiem. W talerzu jajko mieszamy z solą, pieprzem, papryką i ziołami - dajesz tyle ile lubisz :). W drugim talerzu mieszamy bułkę tartą z żółtym serem w proporcji 3:1 nie może być za dużo sera bo się przypali zanim indyk się upiecze. Dlatego też warto aby plastry były stosunkowo cienkie, aby szybko się upiekły. Piersi maczamy w jajku a potem obtaczamy w bułce z serem.








Na drugiej patelni podsmażamy na oliwie cebulkę, później dodajemy cukinię i paprykę. Aby lekko zmiękły. Skrapiamy odrobiną soku z cytryny, żeby nabrały lekkiej kwaskowatości...




Ja dodatkowo zrobiłam tosta z serem bo nie miałam ochoty obierać ziemniaków. 

Obiad szybki, lekki i pożywny.




¡Buen provecho!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz