niedziela, 24 marca 2013

Placki ziemniaczane


Znów tęsknota za domowymi specjałami mojej Mamy sprawiła, że sięgnęłam po stare, polskie, dobre przepisy... I choć kiedyś nie przepadałam za plackami ziemniaczanymi to postanowiłam je zrobić. Muszę przyznać, ze je polubiłam... Kto wie może jeszcze polubię Ruskie? Na nie też przyjdzie pora. A tymczasem Placki ziemniaczane w mojej wersji.
Placki ziemniaczane
Mam nadzieję, że też lubicie



Tak oto powstały placki ziemniaczane, prawie jak od Mamy :)


Składniki (na 9 placków o średnicy 8 cm):
  • 500 g obranych ziemniaków (ok. 3 spore ziemniaki)
  • 1 jajko
  • 3 łyżki maki ziemniaczanej
  • sól i pieprz
  • olej do smażenia
  • ja nie dodaję cebuli bo jem je na słodko :)














Wykonanie:

Ziemniaki ścieramy na tarce o drobnych oczkach. W misce do ziemniaczanej masy dodajemy jajko, dwa rodzaje mąki oraz sól i pierz. Smażymy na oleju po 3-4 minuty z każdej strony. Podawać ze śmietaną lub jogurtem i posypane cukrem.

1 komentarz: